Sponsorgeld - Reisverslag uit Pondicherry, India van Kim Martens - WaarBenJij.nu Sponsorgeld - Reisverslag uit Pondicherry, India van Kim Martens - WaarBenJij.nu

Sponsorgeld

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 November 2012 | India, Pondicherry

Allereerst nogmaals: Bedankt!
Dankzij jullie is het mogelijk geworden om een totaalbedrag van €2890,40 op te halen voor het Don Bosco Boys Home in Pondicherry.

In overleg met het bestuur van het project hebben we geprobeerd een zo goed mogelijk doel te vinden voor het geld. Van het geld is gekocht:

Beitelsetjes
Op een gedeelte van het project worden jongens die niet meer verder willen (en vaak ook niet verder kunnen) leren, opgeleid tot houtbewerker. Doordat ze nu voor een specifiek beroep leren, zullen zij straks waarschijnlijk toch een baan kunnen vinden. Met behulp van de beitelsetjes kunnen ze ook de fijne detailhoutbewerking leren, waardoor ze later wellicht meer mogelijkheden hebben.

T-shirts
Sommige jongens lopen in zulke slechte shirts, dat het soms meer gat dan shirt te noemen is. Daarom hebben we voor alle jongens nieuwe t-shirts gekocht (gemiddeld €1,20,- per stuk), zodat ze allemaal weer één degelijk t-shirt hebben. Het zijn blauwe katoenen polo-shirts, die als het goed is lang mooi blijven. De t-shirts zijn gemaakt op een ander Don Bosco project waar ze jongeren leren om kleren te maken.

Muziekboxen
De jongens hier zijn gek op dansen, zingen en muziek. Tijdens het spelen en lopen naar school worden regelmatig een paar liedjes gezongen en zodra de muziek op het project aan gezet wordt, beginnen de meeste jongens spontaan te dansen. Op dit project was maar één geode muziekbox die ze telkens moesten verplaatsen. Wij hebben 10 muziekboxen aangeschaft (± €42,- per stuk) en deze zijn in de verschillende ruimtes opgehangen. De muziek kan nu dus op verschillende momenten van de dag gespeeld worden, bijvoorbeeld tijdens het spelen, eten en zelfs tijdens het opstaan. Als je ziet hoe de jongens genieten van het zingen en dansen op de muziek, denken wij dat het de investering zeker waard is.

Tafels en banken
Het project is bezig met het realiseren van een bibliotheek. De boeken zijn al aangeschaft. Wij zullen ze 4 tafels (6ft, 4ft, 2.5ft) en 8 banken (1ft, 6ft) sponsoren. De tafels en banken zijn van degelijk stevig hout. Deze worden hier op het project door de jongens van de houtbewerking gemaakt.

Speciale dank voor:
- Buurtdienten, welke een bedrag van €250,- beschikbaar stelde.
- SOB (Stichting Ontwikkelingssamenwerking Boxmeer) welke een bedrag van €500,- beschikbaar stelde.

Ook namens alle jongens: ‘Bedankt!’

Liefs Kim & Ankie

• 27 November 2012 - 12:30

Carlien:

Hoi Km,
    Wat ontroerend om te lezen, hoe blij je zoveel kinderen kunt maken.Heel goed bezig. Geniet ervan. Groetjes

• 27 November 2012 - 13:20

Franca:

Kippevel vehaal..goed werk meiden

• 27 November 2012 - 14:26

Lisa:

wauw super leuk dames! Knap van jullie dat jullie zoveel bij elkaar hebben kunnen krijgen en de jongens ontzettend blij ermee kunnen maken! Geniet er maar lekker van
    en alvast veel plezier met rondreizen:)

xxx Lisa

• 28 November 2012 - 14:46

Gaby:

Wat een geweldig mooie besteding van het sponsorgeld! Super toch, dat jullie zulke mooie praktische en fijne spullen achter kunnen laten!

• 29 November 2012 - 09:12

Twannn:

Supper is dat als je de jongens kan helpen ;)
    Goed gedaan